Ovenstående overskrift kræver en forklaring på, hvorfor der ikke var flere anmeldelser til Jydsk 2-årings Grand Prix 2025, og den giver Torben Bendtsen i dette indlæg til Talerstolen.

Min indsigt til det ovenstående er, at jeg kommer hos Henrik og Heidi Lønborg, og at jeg har hørt nogle forkerte udlægninger af det nedenstående, så derfor vil jeg gerne informere om den rigtige udgave af historien.
Hvis Henrik havde optrådt amatøragtigt i sagen, så havde dette læserbrev aldrig været skrevet .
Henriks hesteejer har netop indkøbt den lovende 2 års Milady med henblik på start i Jydsk 2-årings Grand Prix 2025.
Hesteejeren har inden for det sidste kvartal investeret i nye heste for ca. en 1/2 million DKR.
DH efterlyser jo hesteejere, der vil investere mere i nye heste.
Henrik sætter sig til sin computer om morgenen den 30. september og sender en mail til DH, hvor han tilmelder Milady til pointberegningen til Jydsk 2-årings Grand Prix 2025.
Han hører lyden, som indikerer at mailen er sendt. Herefter går Henrik ud i stalden og starter op med dagens arbejde der.
Om eftermiddagen erfarer Heidi, at deres mail er nede og derfor er de mails, som de har prøvet at sende ikke er kommet frem til modtageren.
Henrik får omgående sin søn Martin til, at sende en mail til Kim Pedersen / DH, hvor de igen tilmelder Milady til pointberegningen.
Dette er ca. 1 1/2 time efter deadline.
Herefter ringer Henrik til Kim Pedersen og forklarer ham situationen med, at Henriks og Heidis mail har været nede siden morgenstunden og derfor har DH ikke rettidigt modtaget den mail med tilmeldingen af Milady.
Henrik forklarer ydermere Kim Pedersen, at han har haft kontakt til sin mailudbyder ( YouSee ) for, at få en bekræftelse på at mailen er sendt om morgenen, men de må ikke pga. databeskyttelsesloven udlevere sådan en.
Kim Pedersen holder fast i, at regler er regler og at de ikke kan gradbøjes og da deadline for tilmelding er overskredet, så kan tilmeldingen af Milady ikke godtages og Milady kommer derfor IKKE med i Jydsk 2-årings Grand Prix 2025.
Konsekvensen af ovenstående er, at hesteejeren beskriver sagen som amatøragtig og derfor har han flyttet sine 3 heste fra Henrik Lønborg, til stor skuffelse for Henrik, som føler at han gjort, hvad han kunne for at råbe de involverede parter op omkring problemet.
Taberne i denne sag er hesteejeren, som ikke har fået sin nyindkøbte hest Milady med Jydsk 2-årings Grand Prix og Henrik Lønborg, som har mistet 3 gode løbsheste i træning, samt Henriks ansatte, som måske må afskediges, da indtægten fra de 3 heste udgør en stor del af hendes løn – hun kan jo ikke gøre for det !!!
Vinderen i denne sag er DH / Kim Pedersens ekstreme arrogance og totale mangel på situationsfornemmelse i en sag om force majeure.
Efter over 35 år som Key Account Manager i erhvervslivet har jeg lært, at gennem dialog og gensidig forståelse finder man altid en løsning på evt. problemer, der måtte opstå. Det kan jeg så forstå, at det er ikke en praksis, som DH / Kim Pedersen benytter.
Jeg syntes, at de benytter en fuldstændig kundefjensk behandling af både hesteejere, trænere og andre aktive i sporten – har sporten råd til det ???
Mvh
Torben Bendtsen
Odense