Fyens Væddeløbsbane har ansat Tom Christensen, der tidligere har været bl.a. administrerende direktør på Klampenborg Galopbane, som ny driftschef fra den 1. februar.
Banen udsendte mandag aften følgende pressemeddelelse:
FYENS VÆDDELØBSBANE ANSÆTTER NY DRIFTSLEDER
Fyens Væddeløbsbane kan med stor tilfredshed – og ikke mindst forventning – meddele, at vi har ansat Tom Christensen som ny driftsleder fra den 1. februar 2016.
Tom Christensen kommer fra stillingen som direktør for Klampenborg Galopbane, hvor han siden 1992 har drevet Galopbanen først som Sportschef og siden 2002 som adm. direktør frem til 2015.
Stor driftsleder-erfaring
Bestyrelsesformand Jørn Borch: ”Vi er stærkt tilfredse med, at kunne ansætte en person med så stor en erfaring i drift af en væddeløbsbane og både tror, håber og regner med, at Tom kan medvirke til fortsættelsen af den flotte publikums- og banespils-fremgang, som Fyens Væddeløbsbane har præsteret i de seneste tre til fire år.
En fremgang, der gør Fyens Væddeløbsbane til én af Provinsens vigtigste væddeløbsbaner. Både nu såvel som i fremtiden”.
”Opgaven er stor; men ikke uoverkommelig”
Tom Christensen supplerer: ”For mig er det som om at ”ringen er sluttet”. Jeg er opvokset på H. P. Simonsens Allé – et stenkast fra væddeløbsbanen – og på trods af mine mange år i København, har mit fynske hjerte altid slået hårdt for den fynske væddeløbssport.
Opgaven er stor; men ikke uoverkommelig – og alle kan regne med, at hele mit fokus og min fuldbyrdede arbejdsindsats vil ligge på Fynsk HesteVæddeløb. Vi skal bevise, at Dansk Hestevæddeløb kan regne med Fyn og at vi agter at spille en stor og betydelig rolle i fremtidens væddeløbssport.
Især børne- og ungdomsarbejdet har udviklet sig fantastisk på Fyn i de senere år, og vi skal sammen med de mange frivillige foreninger og en stærkt engageret og arbejdsom bestyrelse bevise, at beslutningen om, at fratage Fyens Væddeløbsbane enhver form for driftstilskud både var og er en fejltagelse. Nu skal vi animere Hestesportens FinansieringsFond til at revurdere beslutningen – ikke mindst i respekt for banens resultater, men også det faktum, at Odense er Danmarks tredjestørste by – med et driftigt erhvervsliv – samt at Fyn repræsenterer ca. 10% af den danske befolkning.
Alt dette giver et fantastisk potentiale for fremtiden”.