Sรฅ fik medlemmerne i Det Danske Travselskab fremlagt det sande billede omkring รธkonomien ย – det var langt fra rosenrรธdt, men den nye bestyrelse med Elsebeth Stausholm som daglig leder er fuld af optimisme og en tro pรฅ fremtiden.

Den tidligere formand Kaj Holm havde ikke รธnsket at give reprรฆsentanter fra Dansk Travsports Centralforbund, Dansk Hestevรฆddelรธb og Dansk Trav Og Galop Union mulighed for at komme til et medlemsmรธde i Travselskabet for at orientere om selskabets รธkonomi, som de sรฅ det.
Nu er Kaj Holm historie, og den nye bestyrelse med Peter Andersen i spidsen stรฅr for en ny transparent linje, sรฅ medlemmerne kan fรฅ indsigt i alle Travselskabets forhold.
Pรฅ et medlemsmรธde tirsdag aften blev Travselskabets medlemmer orienteret om den รธkonomiske situation, hvor et underskud pรฅ 1.016.000 venter forude sammen med et likviditetsunderskud pรฅ 2.047.000 kroner!
Det er helt andre toner, end dem Kaj Holm anslog i sin formandstid, hvor der var โstyr pรฅ tingene og vi er lige ved at tegne en ny sponsorkontrakt tilโฆโ.
Det behรธver ikke at gรฅ sรฅ galt at der kommer et millionunderskud โ og hvis det stรฅr til Elsebeth Stausholm og den nye bestyrelse, sรฅ gรธr det det heller ikke.
-Siden jeg blev ansat har vi faktureret for 500.000 kroner og vi har tegnet aftaler med syv nye skilte. Vi havde et event for et tรธjfirma i sidste uge, og herfra er video spredt over hele verden, og et andet tรธjmรฆrke har allerede henvendt sig for at bruge vores faciliteter til et photo-shot, fortalte Elsebeth Stausholm.
Det var et godt og orienterende mรธde, hvor den relativt nye formand for Dansk Hestevรฆddelรธb, Stig Holst Hartwig fortalte om sportens udfordringer, Egon Jensen, formand for Dansk Travsports Centralforbund og Pรฅl M. Tung supplerede, mens Claus Kolin fra Dansk Trav og Galop Union, der jo administrerer de midler hestevรฆddelรธbssporten modtager, stod for gennemgangen af regnskabstallene.
Lundens situation er alvorlig, og ikke engang en mand med en papkasse med en million eller to kan skabe balance.
Skal Det Danske Travselskab blive en god forretning skal der mange og andre tiltag end tidligere til for at kunne skabe en sund รธkonomi.
Det er ikke kun en udfordring, der er pรฅ Charlottenlund Travbane โ den har alle baner.
Vรฆddelรธbsbanerne kan ikke i fremtiden forvente at fรฆllesskabet lรธser de รธkonomiske problemer.
De enkelte baner skal stort set vรฆre selvfinansierende โ i hvert fald fra 2026 og fremefter.
