TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

Hvorfor?

af | 1. aug 2014 | Nyheder

80 startmeldte heste i 10 løb på Charlottenlund Travbane, når der er Skandinavisk Spil, er nærmest en skændsel over for DanTotos samarbejdspartnere.

Skal dansk trav og galopsport bare være en nogenlunde jævnbyrdige samarbejdspartner med ATG i Sverige og Rikstoto i Norge, så kræver det, at vi stiller med bedre felter, end det er tilfældet i eftermiddag.

Et snit på otte heste pr løb er ikke acceptabelt.

Du kan downloade baneprogrammet til Charlottenlund Travbane på dette link – klik her

Det er almindelig kendt, at interessen for travsporten i hovedstadsområdet har været hårdt ramt af de mange onsdagsløb, der siden 2009 har været afviklet på banen.

Derfor er hestematerialet omkring Charlottenlund Travbane slet ikke som i tidligere tider.

Når samtidig startanmeldelsestidspunktet er torsdag formiddag ugen før – altså ni dage før den aktuelle løbsdag – og en dag før banen sidste løbsdag – så bliver det så som så med startvilligheden.

Problemet er det enkle, at Sportssekretariatet tilsyneladende ikke vil arbejde på andre tidspunkter end den normale kontortid.

Det at arbejde inden for hestesporten er en livsstil, og det er intet 8-4 job.

Jeg ved – jeg har arbejdet med det fulltime i mere end 35 år.

Startlisten med tips til fredagens løb, skal være klar til at være med i den udgave af DanTotos Racing News-avis, der udkommer tirsdag morgen.

For mig at se findes der tre muligheder for en senere startanmeldelse, der vil give mulighed for flere heste i løbene.

Og det er er jo ikke kun et Lunden problem.

1. Der startmeldes fredag morgen med mulighed for korrektioner og opfyldning af ledige pladser efter løbene.

Det er – delvist-  den gamle Skovbo/Billund-model.

2. Der startmeldes lørdag morgen

3. Der startmeldes tirsdag morgen og programsiderne optage først i den avis der udkommer fredag.

Jeg har forhørt mig hos DanToto-forhandlere, og avisen kommer stort set altid til tiden – man kan i hvert fald ikke huske, den har været forsinket.

Og så kan jeg ikke forstå, hvorfor banerne har så travlt med at få deres baneprogrammer færdige.

Lav dog et ordentlig produkt med god tipsinformation krydret med interviews, som giver køberen noget for pengene – de personer som er interesserede/som skal bruge info fra programmet hurtigt – kan serviceres på nettet med programsiderne, der jo er klar når startlisten er færdig.