TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

Tilskuerboom giver flere spillere

af | Nyheder

De mange nye gæster på væddeløbsbanerne i Aarhus og Odense giver flere travspillere til Bet25

I de seneste uger har lokale medier i først Aarhus og siden Odense fortalt positive historier om tilskuerboom på de lokale travbaner.

De mange nye gæster på de to væddeløbsbaner er blandt andet lokket til gennem en massiv markedsføringskampagne med busreklamer, skilte ved indfaldsvejene, tv-reklamer, annnoner på sociale medier og store reklameskilte inde i centrum af de to storbyer.

I et interview med Travservice fortæller Bet25’s direktør Henrik Friis, at sportens spilleselskab har fået mange nye kunder omkring de to baner.

– I Aarhus oplevede vi i forÃ¥ret og sommeren en fordobling af antal aktive kunder pÃ¥ løbsdagene i forhold til Ã¥ret før, og i Odense har der været 2,5 gange sÃ¥ mange aktive kunder. Desuden har antallet af nye kunder været støt stigende i de mÃ¥neder, hvor kampagnerne har kørt, siger han.

Bet25 oplyser ikke sine omsætningstal på konkrete dage, men ifølge Henrik Friis er der omsat for mere i både Odense og Aarhus i forhold til sidste år.

– Hvis antallet af aktive spillere bliver fordoblet som i Aarhus, er det ikke ensbetydende med, at omsætningen ogsÃ¥ fordobles. Vores nye kunder skal lære hestespillet at kende, og de spiller ikke for lige sÃ¥ meget som vores rutinerede kunder.

– For Bet25 gælder det om, at de nye kunder fÃ¥r en rigtig god førstegangsoplevelse pÃ¥ banerne. Derfor har vi ogsÃ¥ foretaget brugerundersøgelser pÃ¥ de to baner.

– Hvad siger de undersøgelser?

– Det er ikke en kvantitativ undersøgelse. Vi har spurgt, om de nye kunder kunne forestille sig at komme til væddeløb igen. I Odense svarede 100 procent ja, mens 98 procent af de adspurgte i Aarhus er interesserede i et nyt besøg. Det er en stor cadeau til de to baner.

– For Bet25 bliver det rigtig interessant for hver gang en ny kunde vender tilbage til væddeløbsbanerne. Næste gang er der ikke sÃ¥ mange førstehÃ¥ndsindtryk, der skal fordøjes, og dermed fÃ¥r kunder mere tid, sÃ¥ de mÃ¥ske nÃ¥r at spille mere eller forsøger sig med lynspil i en af V-formerne.

– Det er klart, at det gavner vores forretning, og sÃ¥ kommer der flere penge tilbage til sporten. Men det er et langt sejt træk at fÃ¥ travspillet udbredt, vi er i gang, men der er langt til mÃ¥l, siger Henrik Friis og fortsætter:

– Vi kan ikke gøre det her uden banerne. Derfor er det ogsÃ¥ vigtigt, at Odense fortsætter deres gode arbejde med at tiltrække flere tilskuere, og det er ogsÃ¥ godt, at banen i Aarhus næste uge vil bruge endnu flere kræfter pÃ¥ at sikre tilskuerne en bedre oplevelse.

– Det er gennem de to baner og ogsÃ¥ pÃ¥ Klampenborg blevet sandsynliggjort for hele væddeløbssporten, at man tiltrækker nye gæster ved markedsføring. PÃ¥ den mÃ¥de kommer sporten ind i et godt hjul, og det vil vi i Bet25 gerne bakke op om. Vi hÃ¥ber, at erfaringerne kan blive udbredt til flere baner, siger Henrik Friis.

– Hvad skal I være bedre til?

– Undersøgelserne blandt de nye gæster pÃ¥ de to baner viser klart, at de mangler info om løbene og om spillet. Det er en opgave, som vi allerede er gÃ¥et i gang med. Vi skal være mere tydelige i vores kommunikation til nye kunder – bÃ¥de pÃ¥ skrift og gennem de frivillige pÃ¥ banerne, der hjælper de nye gæster pÃ¥ vej, siger Henrik Friis til Travservice.