At de danske væddeløbsbaner i endnu højere grad end tidligere i årene fremover skal tjene deres egne penge i stedet for at modtage midler fra fælleskassen, er ingen nyhed. Og i Skive er man godt på vej mod den nye virkelighed.
Det gælder om at tænke ud af boksen, og skabe nye indtjeningsmuligheder.
Det er de godt i gang med i Skive.
F.eks. har man kapitaliseret banens navn – fra Skive Trav til BioCirc Skive Trav Arena – et sponsorat, der blev indgået i marts måned 2023 og som er 3-årigt.
Desuden har banen virkelig fået gang i skiltesponsorater ligesom banens sponsornetværk nu omfatter 70-80 firmaer, der mødes fire gange om året.
-Sponsornetværket har tre morgenmøder her på banen samt et møde i forbindelse med en løbsdag, fortæller direktør Carsten Terp, der imens vi taler har travlt med at gøre klar til et arrangement i banens restauration onsdag aften.
-Det er en erhvervsklub, der har sin årlige generalforsamling – den slags arrangementer har vi nogle flere af inden for de nærmeste uger. Det gælder om at få udnyttet de faciliteter, vi har så meget som muligt, siger Carsten Terp videre.
Men i jagten på penge glemmer travbanen i Skive ikke hesteejerne.
I fjor etablerede man en Hesteejerlounge, der fortsat fungerer og er velbesøgt, og i fjor startede man også med at udsende mails til de hesteejere, der har hest til start på den kommende løbsdag.
-Det med mails startede i forbindelse med Hesteejerpakken, og er fortsat. Nu udsender vi en mail, når baneprogrammet er klar med link til såvel program samt startliste og desuden kan hesteejeren bestille buffeten i banens restauration til en nedsat pris – det er noget vi kan se, at mange benytter sig af, slutter Carsten Terp.