Skal Lunden ombygges eller sælges?
Den 16.juni skal medlemmerne i Det Danske Travselskab tage stilling til hvilke af to forslag til fremtiden for Charlottenlund Travbane som bestyrelsen skal have mandat til at arbejde videre med.
På generalforsamlingen i august i fjor i Det Danske Travselskab, der driver såvel Charlottenlund Travbane som Skovbo Travbane, blev bestyrelsen pålagt at få udarbejdet forslag til en arena for fremtidens travsport i det Storkøbenhavnske område.
For et par uger siden fik medlemmerne tilsendt det materiale bestyrelsen har udarbejdet og ved opslag på travbanen.dk, den 9. maj kunne alle andre interesserede orientere sig om de to forslag, der nu skal debatteres på den ordinære generalforsamling den 16. juni.
I korthed går forslagene ud på følgende:
1. At forblive på Charlottenlund Travbane. Frasælge staldarealet og lave en model a la Åby Trav ved delvist at nedgrave forspændingsstalde under et hævet dæk på tilskuerpladserne. Desuden omfatter dette forslag en øget erhvervsudlejning i den store tribune.
Man forventer at salget af staldterrænnet kan indbringe minimum 250 millioner kroner, mens etablering af det nye projekt på tilskuersiden vil koste mellem 180 – 195 millioner kroner.
Se præsentationen af dette forslag – klik her
2. At sælge hele Charlottenlund Travbane og anlægge et nyt træningscenter samt travbane på et areal i Høje Tåstrup.
Fuldt udbygget og med køb af jord vil dette projekt koster anslået 435 millioner kroner.
Det anslås at et salg af hele Charlottenlund Travbane kan indbringe mellem 850 – 1.100 millioner kroner!
Se præsentationen af dette forslag – klik her
Det er medlemmerne, der suverænt bestemmer hvilke vej udviklingen skal tage, men uanset hvilken af de to modeller man vælger at gå efter, vil det have stor betydning for travsporten i fremtiden – ikke kun i Storkøbenhavn, men i hele Danmark.
Vi optager gerne kommentarer til emnet på Talerstolen via mail – info@casa35.com – og på den platform opnår man en større synlighed af sine synspunkter end ved at kommentere sagen på Facebook.
Derfor opfordrer vi til at indsende synspunkter til offentliggøres her på travservice.dk