TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

Nu får banerne hjælp til markedsføring

af | Nyheder

Det kan være svært for landets travbane at afsætte de nødvendige ressourcer til at lave marketing, får nye sponsorater, stå for hospitality etc. – og derfor kommer Dansk Hestevæddeløb nu banerne til hjælp.

Claus Juncker. Foto Gorm Foto

I den nye hverdag for danske travbaner, hvor man i endnu højere grad end tidligere selv skal tjene sine penge, er bl.a. en god markedsføring en af de meget vigtige ting, der skal til for at få et større publikum ud på banerne.

Men publikum skal også føle sig velkomne, når de kommer på en bane.

Det samme skal nye sponsorer og for begge grupper er det vigtigt at oplevelsen af et banebesøg bliver så positivt, at man har lyst til at komme igen.

Med den relativt lille administration de enkelte baner har, kan det være vanskeligt at overkomme alt i det daglige, og derfor kommer Dansk Hestevæddeløb nu banerne til hjælp.

I sidste uge blev det offentliggjort, at Claus Juncker, i dag direktør på Fyens Væddeløbsbane, skal stå i spidsen for en ny kommerciel afdeling i Dansk Hestevæddeløb, der skal understøtte banerne på flere områder.

-Det min nye afdeling kan gøre, er f.eks. at understøtte banerne med digital markedsføring, siger Claus Juncker.

-Det kan være en kæmpe opgave for den enkelte bane, men her kan vi tilbyde at hjælpe.

-Vi skal være et samlende organ for banerne, således vi kan få optimeret f.eks. arbejdet med at etablere erhvervs- og sponsornetværk. Vi skal forberede oplevelsespakker, som kan tilbydes banerne og bistå omkring hospitality på banerne.

-I mit virke som direktør på Fyens Væddeløbsbane, har jeg altid vægtet højt at komme rundt blandt tilskueren på en løbsdag, for at høre om de har en god oplevelse og om, der er noget vi kan gøre bedre, siger Claus Juncker.

-Det er uhyre vigtigt, at publikum og sponsorer har en god oplevelse, for det kan få dem til at komme igen, siger Claus Juncker.

-Vi har besluttet at oprette den nye kommercielle afdeling for at understøtte banerne således at de kan give publikum en god oplevelse, men det er også en hjælp til at kunne komme til at tjene flere penge, siger Bertel Maigaard, formand for Dansk Hestevæddeløb.

-Den kommercielle afdeling skal sætte en positiv udvikling i gang, der giver flere besøgende, større indtjening til banerne og dermed tjene penge til præmieforhøjelser.

-Tænk bare, at hvis en bane øger sin indtjening med 2 millioner kroner om året, så kan man lægge 20.000 kroner oveni præmiesummerne i 100 løb, siger Bertel Maigaard.

-Det er ikke let, men jeg tror det er muligt, når der gøres en helhjertet indsats, siger Bertel Maigaard.

Claus Juncker tiltræder sin nye stilling pr. 1. januar og vender så tilbage til Dansk Hestevæddeløb, hvor han i perioden april 2018 – september 2020 var kommunikationschef.