TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice pĂĄ facebook

Lunden vil have fast løbsdag

af | 24. okt 2014 | Nyheder

En fast ugedag som løbsdag henover året er en nødvendighed for at få publikum tilbage på landets væddeløbsbaner, mener Charlottenlund Travbane, der i de seneste år har lidt meget under skiftende løbsdagenytlogolunden

Kravet om en fast ugedag som løbsdag fra 2015 fremgĂĄr i nedenstĂĄende pressemeddelelse, hvor det ogsĂĄ fremgĂĄr at travsporten har fat i et nyt publikum, der imidlertid ikke – endnu – spiller for sĂĄ meget pr løb.

I gamle dage var travsporten centreret om weekenden, hvor man enten kærte lørdag eller søndag rundt om i Danmark.

Med indførslen af DanToto spredte man løbsdage henover ugen, og efter hukommelsen, så så en væddeløbsuge for 20 år siden nogenlunde sådan ud

Mandag: Skive

Tirsdag: Aalborg

Onsdag: Nykøbing/Lunden

Torsdag: Billund

Fredag. Odense

Lørdag: Jydsk Væddeløbsbane/Bornholm

Søndag: Lunden

Det var så dengang man afviklede over 500 løbsdage om året i Danmark.

En anden nyhed fra Lunden er at banen fremover giver publikum mulighed for guidede ture til staldene, hvor man samtidig blive introduceret til travsporten, spillet og muligheden for at blive hesteejer. 

Her følger Lundens pressemeddelelse:

Det Danske Travselskab er, som så mange andre bekymret for den samlet udvikling indenfor dansk travsport, herunder heste opdræt, heste ejere, aktive, tilskuere, spillere mm.

Vi har senest lavet nogle analyser af det samlet spil for at evaluere udviklingen i spillet, på Charlottenlund Travbane ser vi stigende antal gæster på weekend løbsdage, dog vil vi gerne bekræftes i disse observationer.

Senest blev Kriteriet afviklet hvor vi kørte et løb mindre i forhold til i fjor, hvilket giver et naturligt fald i banespils omsætningen, se nedenfor.

Bruttoomsætning        Antal  transaktioner         Udbetaling         Antal udbetalinger

06.10.2013             567.574,00                         5302                     439.361,00                   1137

12.10.2014             507.107,00                         6075                     334.295,00                   1677

____________________________________________________________________________

Diff.                      –   60.367,00                      +   773                  –  105.066,00                +  540

Ved at analysere tallene er vi bagud i forhold til banespils omsætningen fra i fjor grundet et løb mindre, men antal spil fortaget på banen er markant højere. Vi tolker det som mange nye gæster, der til gengæld spiller mindre indsatser. Vi ser det, derfor som et lyspunkt, at på denne dag var der flere mennesker end i fjor.

Vi brugte udelukkende Facebook til at markedsføre dagen, dette agter vi at intensivere for at se om vi kan fastholde og øge stigningen. Og så kan det gøres for små midler, når man gør det rigtigt.

På søndag starter vi en service for nye gæster, som kan melde sig til en rundtur på travbanen, høre lidt om historien, om anlægget, lære om spillet og høre om det at blive heste ejer mm.

Charlottenlund har igennem de sidste 4 år arbejdet på at få HFF og Danske Spil til at se seriøst på, at lave en mere målrettet markedsføringsplan for hele sporten, vi har desværre ikke kunne få deres interesse omkring dette.

Da man indførte onsdags løbene i 2011 med nordisk spil, fik Charlottenlund Travbane ca. 30 onsdage det første år til afvikling. Dette har kostet dyrt for banespils-omsætningen, har givet et stort fald i tilskuere, og har tæret hårdt på de aktive, da tidspunktet onsdag eftermiddag, ligger hvor almindelige borgere stadig er på arbejde.

I 2012 og 2013 fik vi forhandlet en reduktion i onsdagene, i stedet fik vi flere forskellige ugedage til afvikling af løbsdage. Dette har medvirket til, at Charlottenlund Travbane i dag ikke har en sæsonplan med kontinuitet. Tidligere blev der afholdt løb, på faste tider, hver søndag på Charlottenlund Travbane.

Det er et krav for Dansk Travsport at de næste års sæsonplaner har kontinuitet for de forskellige baner, så det bliver indprintet i folks bevidsthed hvilken dag og hvad tid ”det er trav dag” på de enkelte baner. Vi har små midler til markedsføring derfor er det endnu vigtigere, at vi har kontinuitet så vi ikke altid skal gøre opmærksomme på os selv ved skiftene løbsdage.

Skulle nogen have ideer / forslag til hvordan vi skaffer endnu flere gæster til Travbanen er i meget velkommen til at kontakte bestyrelse@travbanen.dk eller de ansatte på kontoret.