TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

DTC imødegår info fra Lundens bestyrelse

af | Nyheder

Det er ikke korrekt, at Lunden fratages driftstilskud i 2023, som det er fremført af tre bestyrelsesmedlemmer i Det Danske Travselskab i et indlæg her på travservice samt i en mail til travselskabets medlemmer.

Indlægget og mailen har fået den samlede hestevæddeløbssport -Dvs. DTC, DH og DTGU til at reagere mod det afsnit i indlægget om fremtiden for Charlottenlund Travbane, som formanden Anders Lou Hendriksen og bestyrelsesmedlemmerne Pål S Tung og Rene Ravn er underskrivere af:

Her stod:

  • Om 3 år skal DTGU / DTC / DH finde 30-40 millioner fra 2023 og hvert år frem. Deres forslag er at skære banernes driftstilskud væk. Banerne skal selv finansiere sin drift. For Lundens del drejer det sig om ca. 4 millioner kroner pr. år som Lunden selv skal skaffe i ekstra indtægter. Hvor skal de penge komme fra? Hvis driftstilskud fjernes, vil vores regnskab for 2023 udvise et minus på ca. 3,8 millioner kroner.

Men det er ikke korrekt siger travsportens øverste top, der har udsendt en pressemeddelelse onsdag aften, hvori det bl.a. hedder

En prognose udarbejdet og præsenteret i december måned 2019 viser, at sporten, med udgangspunkt i de nuværende kendte aftaler og en forsigtig udvikling i spillet, fra og med 2026 vil mangle 30 millioner kr. i forhold til nuværende omkostningsniveau med en pristalsregulering.

For at tilsikre, at sporten ikke kommer i den situation, drøftes forskellige muligheder. I den dialog indgår der fire hovedelementer, som der arbejdes med på forskellige fronter:

  • Genforhandling med kulturministeriet, hvor der allerede ligger en aftale om påbegyndelse af genforhandling i 2021
  • Mulighederne i aftalen med Svensk Travsport, hvor der p.t. arbejdes på en række områder for at nå i mål med et fuldstændigt medlemskab af Svensk Travsport.
  • Andre indtjeningsmuligheder for sporten, hvor de enkelte baner og deres muligheder for at bidrage inddrages.
  • Sportens overordnede struktur med henblik på effektivisering og omkostningsoptimering.

Der er derfor på intet tidspunkt stillet forslag om, at driftstilskuddet til banerne skal fjernes.

Vi håber med denne korte information at have bragt klarhed over de overordnede økonomiske udfordringer for sporten.

DTGU, DTC, DG og DH