TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

Væddeløbsbaner har kæmpe tilskuerfremgang

af | 13. jun 2024 | Nyheder

Væddeløbssporten fylder tilskuerpladser med yngre mennesker, der har en fest, når de ser hestene

De danske væddeløbsbaner får flere og flere besøgende.

Efter år med markant fremgang på landets væddeløbsbaner, bliver strømmen af nye tilskuere ved med at flyde.

Tallene for de første forårsmåneder taler deres tydelige sprog.

På alle banerne går langt flere til hestevæddeløb, og de nye og yngre publikum forstår samtidig at lave en god stemning.

– Det er blevet mere hipt at gå til hestevæddeløb, og vi har fået støvet vores image af, siger Claus Juncker, der er kommerciel direktør hos Dansk Hestevæddeløb.

Igennem de senere år har landets otte væddeløbsbaner prioriteret af få opgraderet tilskuerfaciliteterne, og det giver en stor effekt. Nye tilskuere bliver budt velkommen i hyggelige omgivelser.

– Det har givet os et mere tidssvarende miljø. Det er muligt at få en oplevelse med fællesskab, stemning og spænding, siger Lars Hellerup, der er banechef på Aalborg Væddeløbsbane.

Et godt alternativ

Hos banerne er den gode oplevelse er i fokus, og den handler om meget andet end bare væddeløbene. Udover bedre faciliteter har forplejningen fået mere end et nøk opad.

– At gå til væddeløb er blevet et godt alternativ til cafebesøgene. Det er svært at få armene ned, når væddeløbsbanen i Aarhus kan melde fuldt hus til løb, der begynder tirsdag eftermiddag klokken 16, siger Claus Juncker.

Dermed er grundstenene til store dage på væddeløbsbanerne lagt.

– Vi oplever en større begejstring og indlevelse hos de nye publikummer. De lever sig meget mere ind i løbene, og hestene klappes i mål. Det oplevede vi ikke for bare år tilbage. Det giver en positiv effekt på de aktive ryttere og kuske, siger Claus Juncker.

70 procents fremgang

Succesen er skabt i et samarbejde mellem landets trav- og galopbaner, Dansk Hestevæddeløb og væddeløbssportens spilleselskab Bet25.

– Banerne, Dansk Hestevæddeløb og Bet25 har fokus på digitalisering og opsamling af kundedata.  Derfor kan vi nå kunderne med målrettede budskaber på det rette tidspunkt for eksempel via e-mail eller gennem de sociale medier.

– Vi har også fokus på, at gæsterne får en rigtig god oplevelse, når de besøger væddeløbsbanerne. De to fokuspunkter er fundamentet for vores strategiske samarbejde, som vi har gjort endnu skarpere i år, siger Anders Mørup, der er marketingsansvarlig hos Bet25.

Derfor har stigningen i antallet af besøgende på væddeløbsbanerne også givet Bet25 flere kunder.

– På dage med danske væddeløb oplever vi en stor tilgang af nye brugere. I år har vi oplevet en fremgang på 70 procent af førstegangsbesøgende. Det kommer ovenpå et 2023, hvor der også var stor fremgang, siger Anders Mørup.

Pressemeddelelse fra Bet25 og Dansk Hestevæddeløb