TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

På Biddet – 14.05.2019

af | 14. maj 2019 | Nyheder

Er der nogen fremtid for Copenhagen Cup?

Ret beset ser det sløjt ud for fremtiden for Copenhagen Cup.

Kvaliteten i feltet i år var at sammenligne med en svensk Gulddivision uden de store stjerner, og selv om der i rammeprogrammet blev vist flot sport i flere af løbene, så var løbsprogrammet ikke attraktivt nok.

Det kunne tydeligt aflæses i totalisatoromsætningen og af besøget på Charlottenlund Travbane.

Jeg har altid været fortaler for, at vi skal have dette store internationale løb, der vitterlig sætter Danmark på verdenskortet.

Og det er jeg fortsat.

Selv om Frankrig for første gang i mange år ikke havde spil til Copenhagen Cup så havde den store væddeløbsavis, Paris Turf mandag alligevel en historie over tre spalter om løbet!

Jo, Copenhagen Cup klinger fortsat af noget stort rundt om i verden, men vi bliver nok nødt til at gøre noget for at stimulere interessen blandt hesteejere og trænere for at starte i løbet.

Den samlede præmiesum på 750.000 kroner er simpelthen ikke stor nok længere!

Desværre har Charlottenlund Travbane og dansk travsport gennem mere end 15 år lullet sig i søvn og har ikke forsøgt at lave et attraktivt sponsorprojekt omkring Copenhagen Cup.

Det har været så dejligt nemt, at Bundgaard har kunnet fixet x-antal kroner til Travselskabet ved at sælge bedækninger fra avlshingste fra store stutterier i Sverige.

Jeg vil ikke påstå, at det er nemt at få en stor sponsor til Copenhagen Cup, men jeg er ikke vidende om, at man i nyere tid har lavet et seriøst oplæg til en storsponsor!

Men det er den ene side af problemet omkring Copenhagen Cup!

Den anden er – hvor var alle I fra Provinsen henne?

Der blev talt mere svensk og norsk end dansk på Charlottenlund Travbane denne søndag!

Er løbsplanlægningen i Danmark måske forkert!

Løb i Billund torsdag, løb i Aarhus og på Bornholm fredag og løb i Skive mandag aften.

Vi har alle så travlt i det daglige, så det er forståeligt, at hvis man skal vælge mellem at tage til løb på hjemmebanen eller drage til Copenhagen Cup-weekenden Lunden, ja, så vælger man hjemmebanen!

Og de perifere travsportsinteresserede – blev de gjort opmærksom på den store internationale weekend på Lunden?

Nope!

Der var nogle plakater ved busstoppesteder – lidt på Facebook – and that’s that!

Hvis vi skal have denne sport til at overleve – og det skal vi – så bør der tages målrettet fat om en markedsføring.

Ellers går det galt om fire år!