TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

Nye skærmydsler på Charlottenlund Travbane

af | 25. jul 2023 | Nyheder

Efter den nye bestyrelse i Det Danske Travselskab er tiltrådt sker der ting og sager på Charlottenlund Travbane – både godt og skidt.

I sidste uge sendte bestyrelsesformanden Kaj Holm et brev til restauratør Lars Lønstrup, der udover at drive den store restauration, Grand B også har forpagtet Staldcafeen.

I brevet blev der fremsat et Påbud om at Staldcafeen i henhold til den indgåede kontrakt skulle holdes åbent på træningsdage.

Det har hidtil ikke været sket og afslutningsvis skriver Kaj Holm i brevet:

Såfremt Lejekontraktens §5 ikke opfyldes angående åbning på træningsdage for de aktive, vil erhvervslejekontrakten blive betragtet som misligholdt og opsagt med øjeblikkelig virkning til omgående fraflytning.

Det fik Lars Lønstrup til at offentliggøre Kaj Holms brev på Facebook, og det har naturligvis affødt en række kommentarer, hvoraf de fleste har forståelse for at Lønstrup ikke holder åbent på træningsdage (læs hverdage).

Skiftende bestyrelser har haft et meget anstrengt forhold til Lars Lønstrup, og pt kører en sag ved domstolene omkring Grand B-lejemålet, som Det Danske Travselskab ønsker en væsentlig større husleje for.

Problemerne med Staldcafeen og Grand B er ikke de eneste problemer, der er på det kulinariske område på Charlottenlund Travbane.

I går opsagde Kim Kærslund, Event Eksperten sit samarbejde med Det Danske Travselskab – det indebærer bl.a. at alt samarbejde stopper, pølsevognen tages bort og at reklameskiltet for Event Eksperten tages ned.

I et brev til Travselskabets bestyrelse redegør Kim Kærslund for sine bevæggrunde til at handle som han gør og skriver bl.a.

Vi har for mange måneder siden lavet en aftale – hvor vi havde aftalt omkring Derbydagen mm

Dette er nu blevet ændret, så vi ikke har hele salget fra boderne. Samtidig er jeg dybt rystet over forholdene i går, hvor vi ikke var blevet spurgt om vi kunne levere maden til jeres Sweet Deals. Jeg var der som almindelig hesteejer, og blev overfaldet af folk, da de troede at det var mig der havde med maden at gøre.

Der stod mindst 100 mennesker i kø – og ingen mad (blev ihvertfald ikke serveret) – og alle var sure – har ikke oplevet noget lignende i de 40 år jeg har været i branche. Men godt for pølsevognen som havde forrygende travlt – da folk jo skulle have mad.

Og så er vi fremme ved endnu et kulinarisk problem, der opstod i forbindelse med en Sweet Deal til 249 kroner til et arrangement i søndags i forbindelse med løbene.

Dealen var solgt til over 250 personer og omfattede bl.a. entre, staldrundgang samt en grill buffet.

Som Kim Kærslund skriver, stod gæsterne i kø i lang tid for at vente på at fadene blev fyldt op igen, og oplevelsen har f.eks. kastet et par meget negative indlæg af sig på Trustpilot – under overskrifterne: Spild af tid og penge samt HUSK…madpakke, kaffe/kage og en god portion tålmodighed.

Der er en ny Sweet Deal udbudt til løbsdagen den 4. august – og det er så at håbe, at køkkenet er klar til at betjene de gæster, som jo gerne skulle have en god oplevelse ved at komme til trav.