Thomas Fischer er åben for alle muligheder omkring Lundens fremtid, men mener ikke at man skal sælge banen før travsportens fremtid er mere afklaret.
-Som udgangspunkt er det svært at kommentere på rygter, for man har efterhånden hørt så mange forskellige ting, så det er egentlig lidt svært at udtale sig før alle facts er lagt på bordet, siger Thomas Fischer om den aktuelle situation på Lunden, hvor et flertal i bestyrelsen foreslår en langsigtet plan, der gør det muligt at få en lokalplan udarbejdet, der muliggør et salg af hele området hvor travbanen ligger, mens Jørgen Sthelis går ind for at bevare Charlottenlund Travbane, hvor den ligger i dag.
Sidstnævnte model falder i tråd med travselskabets tidligere direktør, Michael Juuls forslag om at opføre boliger på en del af staldterrænnet, hvilket på længere sigt vil skabe en millionindtægt for Lunden.

-Nogle mener, at en ændring af lokalplanen vil betyde, at Det Danske Travselskab står bedre i en forhandling med banken, men jeg også hørt rygter om, at en lokalplan kan tage alt fra 0 til 10 år, fordi der er så mange ting, man skal vende og dreje.
-Men hvis Gentofte Kommune skal overtales til at lave en ny lokalplan, tror jeg der skal laves en sikkerhed for at vi (Lunden) på et tidspunkt er væk så der kan bygges boliger på grunden, og det er nok også den mest oplagte løsning på længere sig.
-SÃ¥dan var det ogsÃ¥ i sin tid, da Klaus G. Jensen (tidl. bestyrelsesformand, red.) solgte noget jord. PÃ¥ forhÃ¥nd lÃ¥ det umiddelbart “lige til højrebenet” – men det var ikke sÃ¥ lige til fordi der er en masse instanser man skal igennem.
-Man skal dog samtidig huske pÃ¥, at det koster rigtig mange penge at opføre en helt ny bane. Vi fÃ¥r mÃ¥ske en masse millioner ved at sælge Lunden, men vi fÃ¥r ikke en ny “nationalarena” i samme stil som den vi har i dag.
-Min egen holdning er, at det er OK at arbejde på en ny lokalplan, men at begynde at tale om at sælge før om tre-fire år, når vi ved hvordan travet står rent økonomisk, er efter min mening helt ud i skoven.
-Jeg er Ã¥ben for begge dele, men som det kører nu, kan vi – altsÃ¥ travsporten som helhed – ikke køre videre om tre-fire Ã¥r pÃ¥ samme niveau som i dag.
-Jeg kan mÃ¥ske være ligeglad, da jeg træner udelukkende pÃ¥ gÃ¥rden her i Ølstykke, men man mÃ¥ som travmand prøve at se tingene fra to sider – bÃ¥de min egen og sÃ¥dan lidt i “helikopterperspektiv” – sÃ¥ jeg stÃ¥r faktisk med et ben i to lejre.