TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

USA: Inferno vandt i “Dansker-staten”

af | 22. jun 2026 | Nyheder

John Søndergaards opdræt, Inferno er blevet solgt igen i USA og starter nu på banen Running Aces i Staten Minnesota.

Minnesota er den amerikanske stat, hvor der bor flest efterkommere af danskere – og nu er der så kommet en dansker til – Inferno.

Inferno (Great Challenger) blev handlet den 1. juni og har allerede gjort to starter for sine nye ejere på Running Aces.

Inferno i USA – her med Tim Tetrick. arkiv

Debuten den 14. juni endte i en tæt andenplads og søndag kom så sejren med træneren og medejeren Brady Jenson (nok en amerikansk udgave af det gode gamle danske navn Jensen!) i sulkyen.

Inferno og Brady Jenson sejrede sikkert med 1.5 længde i 1.11.5 og det gav 5.250 dollars i præmie.

Inferno, der i USA er på sin fjerde ejer, har nu startet 37 gange, vundet 8 sejre, og har tjent 88.740 dollars. Rekorden er sænket til 1.10.4.

Running Aces.

Running Aces  (1000 m) er en ret ny bane, der er inde i sin 5. sæson. Der køres 55 løbsdage i perioden 17. maj – 19. september.

Akkurat som i Kentucky har kasinoerne fået tilladelse til at have spil på historiske hestevæddeløb, men præmiesummerne i Minnesota er endnu ikke vokset som  i Kentucky.

I 2025 blev der i øvrigt bedækket ikke færre end 437 hopper pPacer/trav) i Minnesota – blandt de 16 travhingste, der er udbudt i staten er Maverick – helbroderen til Greenshoe – nok den mest kendte.

Maverick kostede som åring 1 million dollars, men startede blot 3 gange, vandt en enkelt sejr og tjent 2.900 dollars.

Maverick har foreløbig et startende afkom, My Little Maverick, der er 3 år gammel og har tjent 48.525 dollars og sat rekord 1.14.1.

I alt er der indregistreret 10 afkom efter Maverick i Minnesota