TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

Ny travbane i Storkøbenhavn skal være 1400 m-bane

af | 1. dec 2020 | Nyheder

Hvis Charlottenlund Travbane skal sælges og der skal bygges en ny væddeløbsbane i det Storkøbenhavnske område, skal det være en 1400 meter bane.

Mandag aften var der medlemsmøde over internettet i Det Danske Travselskab, der driver Charlottenlund Travbane.

Det var det tredje møde i en række inden for de sidste par uger, hvor medlemmerne havde mulighed for at drøfte fremtiden for Nordens ældste væddeløbsbane.

På de to foregående møder var emnerne en flytning af publikumspladser og dommertårne samt en ændring af løbsretningen til højre kørsel.

Ved at flytte tilskuerpladser og dommertårn over på staldsiden således der blev opløb her, ville den store tribune og øvrige del af de nuværende tilskuerpladser kunne frasælges.

I det andet forslag ville man ændre løbsretningen til den oprindelige – højre kørsel.

Her skulle det meste af staldterrænnet samt parkeringsareal frasælges.

Den gamle restauration samt Kongetribunen (den grønne tribune) skulle renoveres og et nyt dommertårn skulle opføres efter gamle tegninger.

Det nuværende dommertårn skulle bibeholdes for at kunne afvikle storløb på venstre volte, ligesom en del af den store tribune også skulle forblive intakt. Den øvrige del af tribunen skulle indrettes til erhvervslejemål. I den store spillehal skulle stalde til starthestene indrettes.

Mandag var det så spørgsmålet om, hvordan en ny væddeløbsbane skulle se ud, hvis man valgte at sælge hele området, hvor Charlottenlund Travbane er beliggende.

Mens der forelå skitser til de to første projekter, var der ingen forslag fra bestyrelsen til en ny væddeløbsbane, men der blev debatteret og generelt var stemningen, at HVIS der skulle bygges en ny bane, så skulle den være på 1400 meter i omkreds.

Der blev fra flere sider udtalt ønsker om, at et nyt baneanlæg skulle omfatte såvel opvisningsbane som træningscenter – ikke mindst for at kunne tiltrække unge og nye trænere til Charlottenlund Travbane.

Der har endnu ikke været taget kontakt til kommuner, der kunne have et egnet område, men man må formode, at når Det Danske Travselskabs bestyrelse i januar måned indkalder til nyt medlemsmøde, at man så vil have et mere håndgribeligt forslag til et nyt baneprojekt.