Rene Kjær Travsportens Ambassadør
Travsporten mangler opmærksomhed og bred mediedækning. Det batter ikke noget at arrangere nogle rekrutteringsdage i håb om at man på den måde kan få gjort flere interesseret i en sport, der for langt de fleste forekommer ikke blot økonomisk uoverskuelig, men også indforstået.
Travsporten skal sælges og den skal sælges med personality og et glimt i øjet.
De egenskaber har Rene Kjær – han kan populær sagt sælge sand i Sahara.
Dansk hestevæddeløb – som vi nu skal vænne os til at det hedder – kunne med fordel oprette en stilling til Rene Kjær som Travsportens Ambassadør og lade ham tage rundt på skoler, i foreninger og holde foredrag om sporten, optræde i lokal radio – og i den forbindelse ikke mindst sørge for at invitere folk ud for at se, hvordan han klarer sig i løbene.
Det vil give dem et interessepunkt på en løbsdag.
Ham kender vi!
Og ham vil vi spille på!
Jeg fik tanken om Rene Kjær som Travsportens Ambassadør efter at have set videoklip fra årets VM, hvor han med sin umiddelbarhed og charme gjorde stort indtryk.
Akkurat som han gjorde det i forbindelse med EM-løbene i fjor i Tyskland.
Både i Frankrig og i Tyskland var tilskuerne vilde med Rene Kjær.
Han var et anderledes og forfriskende pust.
Rene Kjær skal selvfølgelig have nogle redskaber at arbejde med – f.eks. den brochure, som den fynske hesteejer Ole Torkdahl for egen regning har fået fremstillet, og som giver nogle basale informationer omkring det at blive hesteejer.
Og så kommer der vel på et tidspunkt også en brochure fra Hestesportens Medier, der fortæller generelt om travsporten i Danmark.
Så lad os få Rene Kjær som Travsportens Ambassadør!