Kommentar til Jørgen Jensens indlæg
Fra Jeanne Holm Roskvisthar vi modtaget følgende indlæg i debatten om DTCs udspil til oplæg til en strategiplan – du er også velkommen til at give dit besyv med på mail: info@travservice.dk
Hvorfor skal vi til at trække i arbejdstøjet nu, bare fordi det passer DTC?
Vi har flere gange været i dialog med DTC i relation til vores heste, hvor vi også er kommet med input til ændringer, men hver gang får man bare at vide, at det kan ikke lade sig gøre. DTC kunne starte med at kigge i egne rækker først, og se hvad der kan forbedres der.
Jeg arbejder selv i en virksomhed, hvor vi skal levere et højt service-niveau over for vores kunder, for at beholde dem. Man føler ofte, når man kontakter DTC, at man ikke er vigtig for dem og at det nærmest er til gene at man ringer til dem.
Hvis jeg behandlede mine kunder sådan, så fandt de andre græsgange. Som hesteejer er det lidt svært, og det er jo nok også derfor tonen er på den måde – Vi kan ikke gå andre steder hen. Det eneste valg vi har er at finde os i det eller stoppe med sporten.
Måske er de vågnet op pga. nedgang i hesteårgangene? Færre heste = mindre arbejde = fyringer??
Flere virksomheder hyrer et konsulentfirma når man skal have vendt tingene på hovedet, netop for at få andre øjne på. Det kan ofte være svært at se, hvor der skal gribes ind, fordelene ved at ændre, effektivisere arbejdsgangene, når man selv sidder i det.
Eksempelvis har jeg lige deltaget i en bruger-test ved en af vores samarbejdspartnere, som er ved at udarbejde en ny hjemmeside. I stedet for at de bare selv laver et eller andet, så inddrager de brugerne til at komme med ændringsforslag, inden de lancerer det færdige produkt.
Jeg ved godt, at DTC også har bedt om input, men hvorfor skulle de pludselig begynde at lytte til os? Troværdigheden halter lidt.
Jørgen Jensen har helt ret – Der skal nye øjne på
Med venlig hilsen
Stald Dot Com/Jeanne Holm Roskvist