Åbent brev fra Danske Spil
Vedr. Dantoto spil på danskespil.dk lørdag den 6. august 2011
I forbindelse med Hambletonian i USA arrangerede vi sammen med vore Nordiske samarbejdspartnere V5 spil til løbene.
De udvalgte løb og spilleformer blev arrangeret af værtslandet for det samlede spil, ATG i Sverige, og Danske Spil valgte at deltage i fælles puljer med de nordiske lande.
V5 spillet omfattede løbene 5 – 7,8,9,10, men ikke 6. løb, i modsætning til normalt, hvor V5 løbene omfatter 5 på hinanden følgende løb.
Desværre forårsagede en slettet hest, at vor distributionskanal på danskespil.dk fik problemer, da internetplatformen opfattede den slettede hest forkert.
På danskespil.dk blev den første kupon med markering for hest nr. 5 i anden afdeling af V5 spillet afvist kl. 19:01:19.
Vore teknikere arbejdede på at udbedre problemet med det samme.
Men det lykkedes desværre ikke at få danskespil.dk til at godtage V5 spil med markering for deltager nummer 5 i anden afdeling, før løbene startede kl. 19.27.
Vi har analyseret samtlige kuponer der er forsøgt spillet i det tidsrum, problemet var aktuelt.
I alt 152 kuponer – inkl. dubletter af samme kupon forsøgt spillet flere gange.
Der er ingen af disse kuponer, der ville have været gevinstberettigede med 5 rigtige.
Set isoleret fra et spillersynspunkt har spillerne således ikke tabt på ikke at kunne aflevere deres V5 spil.
Set fra Danske Spils side er det alligevel beklageligt, at danskespil.dk ikke fungerer korrekt.
Fremover vil vi undlade udbud af V5-spil på nettet, såfremt vi har den mindste mistanke om, at en speciel spilsammensætning kan forårsage problemer – som f.eks. afbrudte V-spil. Samtidig forventer vi selv sagt at kunne finde en varig teknisk løsning på problemet.
Danske Spil beklager de gener, vore tekniske problemer har medført for spillerne på danskespil.dk. i forbindelse med V5-spillet i lørdags!
Med venlig hilsen
Thomas Rørsig
Informationschef
Danske Spil