TRAVSERVICE – GIVER DIG VIDEN OG NYHEDER OM TRAVSPORT I HELE VERDEN!

Nyheder


Find travservice på facebook

Travsportens vigtige sponsorer

af | Nyheder

INFOTAINMENT-ARTIKEL

Der er ingen tvivl om, at travsport er en sport, der er forbundet med udgifter. Det koster penge at holde begivenheder kørende, det koster penge at vedligeholde travbaner, og ikke mindst så koster det penge at sørge for TV-dækning. Dette er endda kun et par af travsportens udgifter.

De mange udgifter forklarer, hvorfor gode sponsorer er afgørende.

Langt hen ad vejen er det dem, der holder sporten i live.

Heldigvis har travsporten da også en række gode og loyale sponsorer.

Blandt andet ejendomsfirmaet Cepheus Ejendomme, der gennem 11 år har sponsoreret Jydsk Væddeløbsbane, eller Fynske Medier der gennem sponsoraftalen med Fyens Væddeløbsbane nu sørger for bred TV-dækning af sporten på fynske medier som Fyens Stiftstidende og Ugeavisen Odense. Ej at forglemme forsikringsselskabet Bornholms Brand, der har forlænget sit sponsorat og over de næste 5 år fortsat vil støtte travbanen i Almindingen på Bornholm. Pengene skal hovedsageligt gå til renovering af Bornholms Brand Park, som forsat vil være navnet på travbanen.


Det ikke kun inden for travsporten, at sponsorer er vigtige.

Retter vi et øjeblik blikket mod fodboldens verden, ser vi hvor stor betydning det har for det danske herrelandshold at have sponsorer såsom Hummel og Carlsberg. Hvor den ene sponsor har bidraget med tøj til landsholdet, har den anden finansieret stemningsskabende tiltag før og under kampen – og her nævner vi selvfølgelig kun et par af de ting, midlerne er gået til.

I fodbold er der nemlig som regel involveret store sponsorater og store pengebeløb.

Det samme gælder for mange ikke-sportsrelaterede begivenheder i underholdningsbranchen, der er afhængige af sponsorater for at kunne bestå. Her udfolder nye sponsoraftaler sig løbende.

For eksempel har Asian Poker Tour 2018 netop fået sig en ny sponsor. CoinPoker, der er et nyt revolutionerende online pokersite som bruger kryptovaluta, har besluttet at støtte begivenheden og introducere de unikke CHP Tokens i turneringen.

Herhjemme bliver en begivenhed som Roskilde Festival blandt andet støttet af Tuborg, der udgør festivalens hovedsponsor. Roskilde Festival og Tuborg har haft et samarbejde siden 1992, og det ser ikke ud til, at parterne vil skilles i nærmeste fremtid.

I travsporten er vi taknemlige for vores sponsorer, men den anden vej rundt ved vi også godt, at de har brug for os.

Sponsorater handler nemlig ikke kun om velgørenhed. I stedet er et sponsorat en samarbejdsaftale, hvor begge parter får noget ud af samarbejdet.

For virksomheder, der vælger at støtte en sport eller en begivenhed kan støtten være en måde, hvorpå de styrker eller forandrer deres image. Sponsorater er således et effektfuldt marketingsværktøj, der skaber identitet og synlighed omkring virksomhederne. Samtidig er der en god portion goodwill forbundet med sponsorater.

Når en virksomhed vælger at tilføre midler, vil målgruppen for den sport eller begivenhed som oftest belønne virksomheden med loyalitet. Her har de at gøre med en virksomhed, der ikke blot siger de kan lide travsport – de viser det faktisk også. Sponsorater skaber dermed gode relationer mellem sporten, virksomheden og målgruppen.

Vi er i travsporten rigtigt glade for denne treenighed mellem sporten, sponsoren og målgruppen, og vi tror på, at travsporten i fremtiden vil være en sport, som mange virksomheder vil finde givende at støtte op om.

Travbaner som Lunden, Billund Trav, Fyens Væddeløbsbane og Bornholms Brand Park er i hvert fald altid på udkig efter gode sponsorer, som er interesseret i et meningsfuldt samarbejde.